Bestelling.

Afgelopen vrijdag 7 januari schreef Bertie een logje getiteld: “Pakket verdwaalt in drukte”.
Over de drukte bij de post en het leveren van pakketjes.
Door de drukte komt de levering wel eens in de verdrukking en mag je deze de dag erop
verwachten en als dat tegenzit nog later.
Een gezellig logje van Bertie, met de nodige humor.
Maar er is altijd baas boven baas, ten minste in de levering van een besteld pakketje.
Ik wacht al een jaar op drie pakketjes, maar dat komt weer door schaarste.
De post staat hier helemaal buiten, het heeft te maken met een chiptekort op de
elektronicamarkt.
Nee, geen chips om te eten maar om elektronica onderdelen.
Niet alleen ik heb last van een chiptekort, het treft ook verschillende industrieën.
Vrijwel alle hardware is afhankelijk van chips en de vraag is gigantisch, het aanbod schiet tekort.
Chipfabrikanten zijn niet meer in staat om de vraag naar chips te beantwoorden.
Het probleem dreigt al langer omdat internet met de komst van smartphones en mobiele
apparaten toegankelijker werd.
Het bedrijfsleven digitaliseerde, de vraag naar netwerkapparatuur en processoren voor cloud computing steeg.
Chips zijn benodigd voor elk huishouden, kantoor en datacenter, dus groeit de vraag naar chips jaarrond met digitalisering mee.
Want iedereen die op dit moment een smartphone, gameconsole of auto bestelt loopt het risico om meer te betalen of langer te wachten dan voorheen.
Ik heb er een jaar opzitten, dan blijkbaar nog langer wachten met het verder gaan aan het spoorbaantje.


PostNL verwerkt recordaantal pakjes door drukte: ‘Het is hectisch’ [RTV Utrecht]

16 gedachten over “Bestelling.

  1. Dorien

    Weet je wat dan raar is…pakjes van en naar het buitenland zijn in een min van tijd op het juiste adres. Wij bestellen af en toe iets in België ( voor de zaak) en dat wordt de dag erna afgeleverd. Ik stuur ook wel eens wat naar NL. Dat is meestal keurig op tijd.

  2. Francky

    Jammer dat chips niet kunnen hergebruikt worden. Er wordt al zoveel materiaal weggegooid als het kapot of verouderd is.

  3. Peter

    Al 2x gehad dat mijn pakketje per Post en DHL zonder wat dan ook retour ging naar de leverancier die mij mailde waarom ik het terug stuurde. Fail bedrijven zijn het aan het worden.
    Nou gauw de Banksows naar binnen lepelen.

  4. mizzD

    Ja, dat tekort aan chips wordt wereldwijd echt een probleem.. zoals een teveel aan die ándere chips voor mij persoonlijk ooit een probleem werd hahahaaa! Ik ben daar vanaf.. ik hoop dat jij je pakje juist binnenkort eens krijgt. Maar ik vrees ervoor..
    Postnl heeft het wat mij betreft alláng verbruid.. ze moeten niks beloven als ze niet kunnen leveren.. en ze vragen méér dan genoeg voor hun diensten..!

  5. Bertie

    Daar is al een hele poos een groot tekort aan, menig bedrijf zit er op te wachten. En jij dus ook.☺
    Zou mooi zijn als het tekort gauw werd ingehaald.

  6. Tine de Jong

    Het pakje wat ik van een YT vriend uit Amerika eens ontving heeft er 6 weken over gedaan om op mijn adres te komen. Ik kon het ook volgen waar het was en had dus lange reis gehad. Hoop dat jouw ook chipjes eens zullen komen. Want 3 jaar is wel heel erg lang.

  7. Marlou

    Jemig, Hans…
    al drie jaar!
    Dat is toch echt niet normaal…

    Nog een week en dan is het er.
    Oké? :-))

    Groetjes van Marlou

  8. ZON-nebloem

    ik heb pas begin december een pakje uit nieuw zeeland besteld, gelukkig met tracking, het is ondertussen al in belgie, maar niet hier, en ik heb nog eens ferm veel douanekosten kunnen betalen…
    .Een @->- voor jou.

Reacties zijn gesloten.