Mag ik even.

Mag ik even, dat kwam in me op toen ik iets telefonisch wilde regelen.
Misschien herken je het nu al, maar het gebeurd nogal eens.
Ik zal het algemeen houden, maar het kan ook specifiek zijn.
Daar ga ik, je belt naar een instantie omdat je iets geregeld wilt hebben.
Dit doe ik niet zomaar, eerst heb ik de website van de instantie helemaal doorzocht om een
antwoord te vinden.
Niet gevonden, dan blijft de telefoon de enige oplossing.
Dat verloopt prima, na een uitgebreid menu waar je wel honderd keuzes heb kom ik bij een mens terecht.
Dat wordt een leuk en warm gesprek, als ik de telefoniste krijg te spreken.
Ze belooft me een terugbel gesprek met de juiste persoon.
En inderdaad, in de loop van de dag wordt ik gebeld door de instantie.
Die is goed op de hoogte van de situatie en in een goed bedoelde vloedgolf van wat er mogelijk is wordt er al bijna beslist wat mijn mogelijkheden zijn.
Allemaal prima, maar mijn wens is toch iets anders en daar wordt helemaal niet op ingegaan.
Het kan zijn dat de ze er helemaal in op gaat voor een goede service en net dat extra dingetje vergeet.
Dus ik vraag “Mag ik even”, want mijn wens ligt toch ergens anders dan u voorstelt.
Even is het stil aan de andere kant van de telefoonlijn.
Dan klinkt de opgewekte stem, oh, maar dat is geen probleem, ik regel dat gelijk.
In no time is alles geregeld en het verzoek is om ter zijner tijd Terug te bellen of alles goed is verlopen.
Na het gesprek ben ik een beetje overdonderd, een mens aan de telefoon gehad en dan nog eens een die van wanten weet en bereid is te luisteren.


Het bestaat nog ‘menselijk contact’.

18 gedachten over “Mag ik even.

  1. rietepietz

    Het gebeurt mij gelukkig wel vaker, ik regel bewust helemaal niéts via het internet. Je moet wél even door alle menuutjes worstelen, en alle internet wervende teksten maar dan héb je ook wat. Ook een telefoonnummer zoeken is soms een heel karwei want veel bedrijven worden liever niét gebeld. Maar fijn dat je het dit keer heel goed getroffen hebt.

  2. willyduvel

    Mooi Hans zo zou het altijd moeten zijn Toch loopt het soms (bijna altijd) anders niet Groetjes

  3. rebbeltje

    Heel irritant die wachttijden en doorverbinden, maar liever door een mens dan door een BOT pffttt
    Fijn dat er zo goed gehandeld werd in jou geval…nu fingers crossed dat het ook daadwerkelijk zo gebeurd zo als jij dat wil.
    Groetjes

  4. Melody

    Joh!!!

    Ik heb echt een onbeschrijflijke bloedhekelschurft aan dit soort dingen… die menu’s luister ik niet eens af, heb geen zin om daar tijd aan te verspillen, zodra dat menu begint te ratelen klik ik op 1 en degene die ik dan aan de lijn krijg kan me of helpen of doorverbinden

    Ik vind het 1 van de gruwelijkste ‘moderne techniek’-uitvinden van onze tijd.

    Fijn dat jij nu een andere ervaring opdeed.

  5. mizzD

    Je bent tegenwoordig inderdaad al blij als je een echt iemand aan de telefoon krijgt. Maar nu moet het nog wel gebeuren zoals jíj wilt.. en wanneer gaat dat zijn? Wij krijgen bij de woningstichting steeds wel echt mensen aan de lijn, maar daar hóuden ze ons ook.. al drie jaar.. aan het lijntje..! 😉

  6. Dorien

    Ja, je staat bijna net je mond vol tanden als je een mens achter een instantie aan de lijn krijgt. Wel heel fijn.

  7. John

    Ja, je moet wel ook een beetje geluk hebben om door dat menu heen te komen. Ik koos onlangs verkeerd, en de persoon kon me niet eens doorverbinden. Ging ik weer.

  8. Karel

    ik zou nog maar ff afwachten of je wens in vervulling gaat , de telefoniste kan wel zo veel zeggen , hoort zichzelf graag denk ik 🙂
    ik had onlangs zoiets met de woningbouw , deed alles per email en of contact formulier , opdat ik alles zwart op wit had met datum en tijd
    ik hoop voor je dat het geheel in orde komt
    suc6

  9. Yova

    Telefoon gesprekken horen steeds vaker computer stemmen. Of is het wachten geblazen via de telefoon. Vaak moet dan door verbinding doen. Maar het is ook wennen als weer stemmen horen via telefoon. Dan kunnen heel goed naar luisteren. Fijne dag.

  10. די מריו

    Dat is iemand van vroeger zou je haast denken. 😉 Alleen als ze meteen goed had geluisterd dan had ze meteen iets kunnen regelen zonder een woordvloed.

    Love as always
    Dimario

  11. Leidse Glibber

    ja dat is even wennen he als je weer eens een echt mens aan de telefoon hebt 🙂 Ik word er ook doodziek van al die doorschakelingen en computerstemmen

Reacties zijn gesloten.