de volgende uitvinding komt uit de tijd dat de luchtvaart nog vrij nieuw was.
De tijd van de dubbeldekker en de spaakwielen en de open cockpit.
De aerodynamica was nog volop in ontwikkeling, want een landingsgestel van een spaakwiel voldoet niet echt aan dat criterium.
Zo werd er een Hoes voor een spaakwiel ontwikkeld om de luchtweerstand te verlagen.
Deze hoes kon om de band en velg worden vast gestrikt.
Een uitvinding van Henry Wacker, of akron, ohio, assignor to the b. F. Gooeriohi company, new york, onder V.S.- Octrooi 1.503.397.
De uitvinding werd gepatenteerd op 20 oktober 1923.
Wil je meer over de uitvinding lezen?
Bezoek dan de volgende website: freepatentsonline.com
Ja, als die aan de grond staat eerst die banden nog even daar in wurmen, lijkt me geen strak plan en vast ook geen succes.
Slim bedacht toen. Gelukkig dat de uitvindingen verder zijn gegaan.
Mooi hans maar het volle wiel was er toch eerst niet ? Groetjes en dank hoor
Interessant maar mijn fietswielen zijn te groot. 😉
Intussen staan we (gelukkig !) verder, Hans…
Lie(f)s.
Daar heb je tegernwoordig dus van die platen voor die je tegen de spaken aan monteerd. Veel gezien bij rolstoelen, om te voorkomen dat mensen met hun handen tussen de spaken geraken.
Dit ziet er niet zo gemakkelijk uit zo te zien
Het is wel een mooie uitvinding he
Wens je een fijne namiddag verder Hans
Nou dan ben ik blij dat ze dat tegenwoordig niet meer hoeven te doen.
Love As always
di mario
Dat is durven hoor daar moet je wel een stuntman voor zijn
Hopelijk blijft het zitten. Lijkt me wel moeilijk om te doen lijkt me. Mooie uitvinding weer voor deze hoes van spaakwiel.
Fijne dag.
Dat lijkt me inderdaad een klusje voor iemand met lef. De piloot kan dan beter blijven zitten, want gebeurt daar wat mee, dan hebben die hoesjes geen zin meer.
En die moet je dan onder het vliegen even erop doen… Waaghalserij noem ik dat.