afgelopen 14 augustus schreef ik over de veiligheid van de fiets oversteek plaats die op het snelfietspad en de weg uitkomt.
Dat daar is in het verleden nogal eens een aanrijding tussen fietser en automobilist geweest.
De planning is goed verlopen want op donderdag 23 augustus is het werk afgerond en konden de fietsers en automobilisten weer gebruik maken van de kruising.
Het resultaat mag er zijn het ziet er piek fijn uit en de oversteek voor fietsers is veiliger
geworden.
De middenberm is verbreed en hebben de fietsers meer ruimte om daar eventueel te wachten.
Om te zorgen dat ook fietsers snelheid verminderen bij het oversteken is er de knik
in de oversteek gemaakt en kan men niet zonder stuurcorrectie rechtdoor fietsen.
De verhoogde drempels zijn ook aangebracht en zorgen er voor dat de meeste automobilisten afremmen.
Mijn conclusie is dat het er veiliger is geworden maar de overstekende fietsers hebben nog ruimte om recht door te fietsen.
Nu nog de snelheid naar beneden voor de automobilisten van 50 naar 30 Km.
De nieuwe situatie vanaf de brug.
Vanaf de andere kant, duidelijk te zien dat het fietspad niet meer recht door loopt.
Een panorama overzicht..
Einde klus, de laatste wals gaat op de vrachtwagen.
Mooi duidelijk verslag, een extra plekje om even in het midden te wachten vind ik ook altijd fijn. Ja, die stinkdingen op wielen gaan veel te hard.
Ik ben benieuwd naar de resultaten over een jaartje.
Hopelijk is het nu veiliger!
Ziet er goed uit, en nu maar fietsen. 😀
de toekomst zal uitwijzen of het een succes wordt Hans
maar men kan daar geen aandacht genoeg aan geven
prettige dag
Elk initiatief voor veiligheid is goed he Hans Volhouden !! Vraagje nog hoorde onlangs iets Een zin bleef me hangen: Mijn papie is enkel een foto enzv Zegt U dat iets was denkelijk een mannenstem Zou het wel nog eens helemaal willen horen .Mogelijk weet Jij raad Groetjes
De tijd zal leren of de situatie zo inderdaad veerbeterd is.
Ik heb altijd het idee, dat de fietsers (en voetgangers) zich toch het meeste aan moeten passen bij zulke veranderingen. Die drempels voor de auto’s zijn juist niet handig vlak voor zo’n overgang voor langzaam verkeer heb ik ervaren.. automobilisten remmen af voor die dingen om daarna weer flink gas te geven.. maar jij als fietser/voetganger denkt dat ze remmen om jou voorrang te geven.. ergo: ongelukken!
Ik ben al eens benieuwd hoeveel ongelukken daar nog gaan gebeuren.. het lijkt altijd logischer dan het ís..!
Meestal als ze het hier veranderen, dan is het in het nadeel van de veiligheid.
Love As always
Di Mario
Best is dat een deel van de stad autovrij gemaakt wordt.
Aan een snelheid van 30 km houdt zich bijna niemand.
Ziet er inderdaad veel veiliger uit, Hans. De binnenstad bij ons is helemaal ‘zone 30’, wat niet iedereen respecteert…
Lie(f)s.
En nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk veiliger is en er minder vaak fietsers betrokken zijn bij een aanrijding.
Als ik dit lees denk ik; de belgische ministers moesten maar eens een voorbeeld nemen van de nederlandse collega’s, want hier zijn ze goed bezig met hun fietspaden
Een @->- voor jou.
Daar is heel wat werk verzet om de boel veiliger te krijgen. Die snelheid van wagens moet inderdaad omlaag, Al is dat geen garantie dat men langzamer rijdt.