Vertrouwen.

Voor controle weer bij de huisarts geweest en een gesprek met hem gehad over mijn maag.
Hij was verbaast dat mijn vertrouwen in de zorg niet zo groot is.
Dat is gebaseerd op de ervaring die ik met de zorg heb gehad in het verleden en het heden dat ook deze keer werd bevestigd.
Zo vroeg ik ook nog hoe het kwam dat mijn aanvraag in het ziekenhuis niet in het systeem zat.
Het antwoord was heel vreemd: dan krijg je een nummer op je mobiel.
Oh, moet ik dan een app installeren, was mijn reactie!
Nee, nee je moet een e-mail krijgen, zei de huisarts.
Ik verbaasde me weer en zei, deze heb ik niet ontvangen.
De huisarts gaat maar eens kijken in zijn pc en komt tot de conclusie dat er geen bericht is
verstuurd vanuit de praktijk en vind dit zelf ook erg slordig.
Dus ik zeg, ik kom ook voor de uitslagen, gelukkig zijn die wel binnen gekomen.
De uitslag van de gemeten waarden in het ziekenhuis zijn allemaal goed,
alleen is de suiker iets te hoog.
Dus dat is wel positief.
Alleen moest ik ook wel nadrukkelijk vragen naar mijn maag klachten.
Ik heb nu een drankje dat het maagzuur moet onderdrukken, naast de tabletten die ik al slik.
Ik krijg ook nog een uitnodiging van het ziekenhuis voor een maagonderzoek.
Volgende week vrijdag een nieuwe afspraak bij de huisarts en dan ook een echo van de maag.
Nog even doorzetten.
Dus naar de apotheek om het drankje op te halen.
De uitleg was dat ik drie keer per dag 10 ml in moet nemen.
Ik vraag nog of tijdens de maaltijd moet of op vaste momenten van de dag.
Het antwoord is verdeeld over de dag.
Dus ik klok het maar naar binnen een beetje verdeeld.
Denk zou eigenlijk wel een bijsluiter willen hebben om eens goed te lezen over hoe en wat.
Dus ik lees nog eens het etiket en lees dat de bijsluiter vast is geplakt op het flesje.
Mijn conclusie is dat de bijsluiter heel wat anders verteld dan dat ik bij de apotheek
heb gehoord.
Daar gaat weer een beetje vertrouwen, ik hou gewoon de bijsluiter aan daar heb ik meer
vertrouwen in.


De bijsluiter.

16 gedachten over “Vertrouwen.

  1. Renesmurf

    Ja, dat is te bizar voor woorden, iets anders zeggen dan er bij staat, en dan moet je ook nog overal voor betalen.

  2. Bertie

    Meestal staat er op een bijsluiter ‘….tenzij Uw arts anders voorschrijft.’
    Het kan verwarrend zijn, toch maar eerder de huisarts vertrouwen.
    En nog meer beterschap Hans.

  3. די מריו

    Gelukkig heb ik een huisarts die zijn zaakjes goed op orde heeft en ook dingen zelf nakijkt. Maar het is wel vervelend dat je zelf alles in de gaten moet houden, je voelt je al niet helemaal lekker. Hopelijk komt er uit dat nieuwe onderzoek iets waarmee je verder kunt.

    Love As Always
    Di Mario

  4. Matroos Beek

    Ik begrijp je helemaal Hans. Na een paar minder positieve ervaringen heb ik hetzelfde gevoel. We zullen allemaal wat meer eigen dokter moeten gaan spelen. Er zit soms niets anders op… Hou je goed. Gezonde groet.

    1. mizzD

      Niet zo moeilijk.. die huisarts van mij zit mijn klacht terwijl ik die vertel meteen in te tikken op thuisarts.nl.. en als ik daar later lees zie ik dat ze letterlijk tegen mij zegt wat daar staat.. dan kan ik die tussenstap er wel uithalen en zélf alleen nog op thuisarts.nl kijken..! 😉

  5. Sjoerd

    Het komt wel vaker voor dat de arts of apotheker iets anders adviseert dan op de bijsluiter staat. Ik vind dat ook vreemd.

  6. Peter

    Vertrouwen in alles en iedereen is danig aan het slinken Hans. Ook bij mijn pillen verstrekker.
    Iets anders. Was laatst bij de plantenboer en kocht een plant. Meisje verteld matig water geven en vooral niet op de wortels gieten. Mijn vraag hoe je dat moet doen omdat er niets anders dan wortels te zien waren. Met rollende ogen als gevolg. Klantvriendelijk??? Vind je bijna nergens meer.

  7. willy

    ook in de medische wereld worden veel fouten gemaakt Hans

    men moet voor dergelijke dingen dan ook alert blijven

    beterschap gewenst

  8. mizzD

    Al maar goed dat er nu eens goed naar die maag gekeken gaat worden!
    Tja.. de gezondheidszorg.. ik denk dat het probleem is dat ze het ‘en te druk hebben, én van zichzelf denken dat ze zo goed zijn..!
    Heb ooit eens ruzie met mijn huisarts gehad (‘k ga tegenwoordig maar bij haar collega.. die is wél patiënt-vriendelijk).. omdat de uitslag van een onderzoek in het ziekenhuis zó lang op zich liet wachten.. en ik maar die enórme buikpijn hebben..! Ik zei dat ik dat niet normaal vond, dat dat langer dan 10 dagen moeste duren.. ze hadden alles al op hun pc ingevoerd waar ik bij zat.. dus met één druk op de knop had het bij de huisarts kunnen zijn.. toch? Vroeg m’n huisarts wat de definitie van normaal was.. dat iets altijd zo gebeurt.. en dít gebeurde altijd zo, dus het was normaal. Pfff.. wat kun je nog inbrengen tegen zoveel stupiditeit..??!

  9. klaproos

    kan me indenken na deze ervaringen dat je denkt, ik moet meer op mezelf vertrouwen Hans, akelig idee is het wel vind ik

  10. John

    Het moderniseren van het gehele zorgsysteem werkt niet. Ik had ook een verwijzing nodig vorig jaar, en die was ook niet verstuurd. Ze hebben het gewoon te druk.

  11. Yova

    Vreemd dit zo gaat met jou. Want hoort wel te weten Wanner naar zk gaat. Gelukkig is ook weer geregeld. Het gaat met onze broer ook zo. Maakt ook wel eens fouten. Je krijgt het maagonderzoek. Sterkte ermee. Medicatie krijgt je vaak bijwerkingen. Bijsluiter staat nogal veel dingen in. Hopelijk gaat medicijnen helpen. Heel vervelend dat je last van hebt.

  12. Suske

    Je zou er het noorden bij verliezen.
    Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met al die medicijnen.
    Menselijke fouten zijn rap gemaakt.

  13. ZON-nebloem

    hopelijk helpt het bij je, ik wens je ook heel veel geluk en succes.
    En fouten kan iedereen maken, zelf moet je alles goed in het oog houden
    Een @->- voor jou.

  14. rebbeltje

    Alles moet je zelf goed in de gaten houden…ook als je in een zkh ligt…
    Dat is mijn ervaring…Er zijn snel (menselijke) fouten gemaakt.
    Hopelijk gaat het met het maagonderzoek wat beter.
    s6 en sterkte ermee

Reacties zijn gesloten.