Dacht ik gisteren om tv te gaan kijken, niet dat ik zo’n tv kijker ben maar je doet wel eens wat.
Zet ik de tv aan en de HD tv ontvanger en zie ik een zwart beeld,
de HD tv ontvanger laat het afweten.
Het internet werkte wel, want dat kon ik op de pc zien.
Dus toch maar De MODEM resetten en de HD tv ontvanger daarna opnieuw opstarten.
Dat ging goed, maar nog geen beeld.
Gelukkig heb ik nog een HD tv ontvanger liggen, uit een nieuw pakket dat ik mocht houden van de monteur bij het overstappen naar glasvezel.
Dat kwam nu dus goed uit, de HD tv ontvanger aangesloten en dan kun je er wel een tijdje voor gaan zitten want de HD tv ontvanger moet worden geïnstalleerd en je moet ook
je klantgegevens en PIN code invullen.
Staat er te lezen ‘een ogenblik geduld’.
Beter zou zijn ‘neem de tijd’.
Opzoek naar mijn klantgegevens en dat is zo handig met 6 nullen achterelkaar.
Maar goed de installatie liep voorspoedig en er was weer beeld en geluid op de tv.
Wat ik wilde zien was al afgelopen en het programma kan ik ook niet terug kijken.
Helaas volgende keer beter.
Pfff ik word zo nu en dan helemaal gek van die tv’s vroeger was het aan en uit en klaar nu moet ik zoveel zoeken en instellen 🙂
Wij hebben daar geen last ( meer ) van, geen TV abonnement meer … We hebben een klein kastje, een HUMAX H3, die zit op de televisie aangesloten en bevat diverse APP’s om TV te kunnen kijken. Ook NPO Start, waarbij je rechtstreeks kunt kijken, maar ook programma’s terug kunt kijken. Wat dat betreft is het TV kijken toch wel veranderd de afgelopen jaren. Maar ja, hier spelen dan weer andere problemen, mocht de modem een keer uitvallen is het even uit met de pret,
Dat heb je weer goed opgelost Hans. Zo’n ding weet wanneer het in panne moet vallen.. als je persé iets wil bekijken. Herkenbaar…
en toch kwam het goed Hans..
zelf doen is vaak de beste oplossing
groeten
Pfff…, hoe-dan-ook -> opgelost, Hans ! Daar ben je toch ‘keigoed’ in !
Lie(f)s.
Dat heb ik ook wel eens bij de hand gehad en dat is inderdaad heel irritant al had ik geen reserve en moest de monteur erbij komen en ontving een nieuwe.(vele dagen later) Nu kijk ik zelf heel weinig tv maar mijn wederhelft miste toen wel een dartwedstrijd. Dus die was ook helemaal niet blij. Glasvezel is hier nog steeds niet maar zal eerdaags komen werd mij verteld door de monteur. Had de postcode check gedaan en kreeg deze mededeling: Helaas, op dit moment kunnen wij op jouw adres nog niet leveren. Dus afwachten maar.
Hoi Hans,
wel ja joh!
je hebt toch niks te doen… wink wink… :-))
Ik herken het beeld.
Zo nu en dan moet ik ook “iets” doen!
groetjes van Marlou
.
Je kon je in ieder geval redden, dat is meer dan wat menig ander kan.
Ah, jammer!
Ergerlijk, apparaten die niet werken.
Goed dat je dit zelf kon oplossen anders kan het nog lang duren voor er iemand langskomt om je uit de nood te helpen.
Zo blijf jij ook bezig. Misschien kun je het programma na een paar dagen terug kijken.
Love As always
di Mario
De interactie heb je in ieder geval gehad… Nu een nieuwe.
Dat was super-interactieve tv voor jou dan.. alleen je programma heb je wel gemist.. zalig hè, die vooruitstrevende techniek! 🙂