Nieuw parkeerbeleid.

Het nieuwe parkeerbeleid in Amersfoort houdt de bewoners al een tijdje bezig.
Amersfoort is nu een fijne stad om te wonen en te verblijven en men wil dat in de toekomst zo houden.
Daarom wil men de stad leefbaarder maken en voorbereiden op het veranderende klimaat door groenere straten.
Verkeersveiligheid, meer plek om te spelen, minder geluidshinder, gezondere lucht en meer groen.
Tegelijkertijd ziet men dat de stad groeit: er zijn meer huizen, scholen, winkels en culturele of sportvoorzieningen nodig.
Die bouwen we zoveel mogelijk binnen de grenzen van de bestaande stad,
zodat het buitengebied groen kan blijven.
Maar vooral de binnenstad is niet ingericht op veel en zwaar auto verkeer, terwijl de latere
wijken juist meer ingericht zijn op het autoverkeer met voldoende parkeer plaatsen.
Daarom is er op 22 november een raadgevend referendum over het voorgenomen
parkeerbeleid.
Gelijk met de Tweede Kamerverkiezingen kan men dus stemmen voor of tegen het nieuwe
parkeerbeleid.
Zelf ben ik er voor, het is beter voor de binnenstad en zal de belasting van de monumenten daar afnemen.
Daar naast zal het historisch centrum meer tot zijn recht komen zonder geparkeerde auto’s.
Ik ga voor groen in en om de stad, groen is goed voor de leefomgeving van mensen.
En de tweede auto, nou belast die maar extra, zeker als ik de onderstaande video bekijk.
Je ergeren aan geparkeerde auto’s maar zelf twee ervan voor de deur hebben staan.


Is toch mooier zonder auto’s.
/>

19 gedachten over “Nieuw parkeerbeleid.

  1. Leidse Glibber

    Hier schieten ze echt door je mag in het centrum nergens meer parkeren behalve in peperdure parkeergarages. Bij nieuwe woontorens komen maar een paar parkeerplaatsen, ze gaan er gewoon van uit dat je dan maar geen auto moet hebben. Daarnaast betaal nu parkeergeld ook in alle buitenwijken, het is duidelijk automobilistje pesten. Groen is best maar felgroen overdreven .

  2. fotoblog

    het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen Hans

    hier tracht men met circulatieplannen, de steden autoluw te maken

    in Antwerpen mag je als bezoeker niet zonder toelating parkeren, tenzij in peperdure parkings

    daarvoor heeft men parkeertorens gebouwd aan de rand van de stad, die slechts 1 €/ dag kosten

    en met aansluiting op het openbaar vervoer

    en daar maak ik graag gebruik van

  3. rietepietz

    Bijna alles denkt men op te lossen met betalen, dat betekend dan helaas altijd dat sommige dingen nog nauwelijks bereikbaar zijn voor mensen met een laag inkomen. Misschien moeten ze eens wat meer nadenken.

  4. mizzD

    Betaald parkeren is hier 2 jaar geleden ingevoerd.. ik vind het erg dat ze dan altijd met de drogreden komen dat het voor jou als bewoner beter is.. dat er dan meer plek komt om te parkeren voor jou als bewoner. Het maakt namelijk helemaal geen verschil qua drukte met geparkeerde auto’s, alleen mogen wij nu voor een vergunning betalen (kassa! voor de gemeente) en je bezoek mag ook nog es het nodige betalen (kassa! voor de gemeente). En bij drukke voetbalwedstrijden moet je gewoon alsnog echt zoeken naar een parkeerplekje een beetje dicht bij je straat in de buurt. Een hoop mensen in deze wijk konden die vergunning ook niet eens betalen en parkeren een eindje verderop, net buiten de wijk. Maar binnen een paar jaar gaan ze in de héle stad betaald parkeren invoeren.. zelfs in buitenwijken waar meer dan genoeg parkeerruimte is. Het is gewoon cashen voor de gemeente.. ik zie er niks extra groens voor terugkomen hoor.. de meeste mensen liggen gewoon krom om die p-vergunning te betalen, dus die auto’s blijven tóch wel.. iedereen wil in deze tijd hun auto voor hun eigen deur hebben staan, daar verandert niemand meer wat aan.

    1. mizzD

      Misschien omdat jongeren geen eigen flatje of kamertje meer kunnen vinden en dan dus langer bij pa en ma blijven wonen. Maar ondertussen wél al jaren werken en een eigen autootje gekocht hebben om eropuit te gaan..?

  5. Yova

    Bij ons in Haarlem zijn ook bezig betaald parkeren wel of niet. Er zijn ook in de buurt veel handtekeningen gezet. Alleen bepaalde plekken. Bij jou is dan ook zo…..Bij ons is echt te vol. Komt alleen door de treinstation en kantoren in de buurt hebben. Niet gunstig. Maar hier telt volgens mij niet. Wij hebben geen auto. Fijne dag. Mooie gracht foto.

  6. Dorien

    Betaald parkeren is geen oplossing. Het geeft wel meer geld in de gemeentekas maar niet minder auto s. Meer en beter, toegankelijker EN goedkoper openbaar vervoer is beter!

  7. Lies

    Bewoners kunnen in Brugge gratis parkeren, Hans, in zijstraten (niet in hoofdstraten). Vóór de deur is ’t dus betalend!
    Geef, ook jullie, maar meer groen!
    Lie(f)s.

  8. Sjoerd

    Heerlen en Maastricht zijn al jaren autoluw voor bewoners en autovrij in de binnenstad. Ik vind dat prima. Belasten van een tweede auto gaat te ver, geen parkeervergunning voor een tweede auto is beter.

  9. John

    De gehele stad autovrij krijgen zal nog een ding worden. Niemand wil meer dan een kilometer van zijn woning parkeren. Hier hebben sommige mensen 3 auto’s voor de deur staan. Het slurpt ruimte. De tweede auto zwaar belasten vind ik een verkeerd voorstel.

    1. John

      Nog even mijn punt duidelijk maken over dat het zwaar belasten van een 2de auto een verkeerd voorstel is. Rijke mensen kan dat namelijk niet schelen. Die lappen het wel. Mensen met een kleine beurs die niet zonder die 2de auto kan wordt dan ook hier weer hard gepakt net zoals met zoveel andere dingen.
      Laat ze maar eens komen met een eerlijke oplossing die voor iedereen goed te doen is.

  10. די מריו

    Die tweede auto extra belasten vind ik sowieso wel goed. Sommige mensen (in een stad) denken dat ze niet zonder auto kan, terwijl dat prima kan. Je moet alleen willen en dat is bij de meeste mensen nogal moeilijk.

    Love As always
    Dimario

  11. Karel

    mogge Hans
    het zal niet makkelijk worden omdat samen tot een goede oplossing te brengen
    maar het er overhebben is een goed begin
    suc6 er mee

    geniet de dag

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *