Tring, de bel gaat ’s avonds, geen Sinterklaas.
zucht, staat er een colporteur, later blijkt van een energieleverancier.
wil me een handje geven, maar ik bedank, maar vraag wel “waar komt u voor”?
Stoïcijns gaat hij zijn verhaal afsteken.
Ja, ik trof u eerder niet thuis en ben blij u nu te treffen en wil graag de hoofdbewoner spreken.
Blijkbaar ben ik niet oud genoeg om de hoofdbewoner te zijn.
Ik zal me eerst even netjes voor stellen, laat een kaartje zien en zegt ik ben van
een energieleverancier.
Dus ik zeg “geen interesse”.
Ja, maar u weet helemaal niet waar ik voorkom.
Jawel, dat zegt u net, u komt van een energieleverancier
en ik wil niet overstappen of veranderen.
U zit nu bij, … ( ik hou het echt niet bij, maar deze energieleverancier blijkbaar wel), hoe regelt u het nu dan.
“ik zei al ik heb geen interesse!”
Dus u wilt ook geen korting van 250 euro?
“Nee, heb gewoon geen interesse.”
Enigszins verward loopt hij weg, zonder goedenavond te zeggen of een handje te willen geven.
Weet je wat er nu gaat gebeuren, straks staan er weer buren voor de deur of ik ze kan helpen om hun overstap te annuleren.
Dat is drie maanden terug ook gebeurd toen stond de zelfde energieleverancier ook al voor de deur.
Nou ik heb daar ook geen interesse in.
Wat verstaan ze dan niet van geen interesse?
Wat heb ik een hekel aan die ongevraagde adviezen aan de voordeur 😉
Groetjes
Als iemand aan mij vraagt of ik de hoofdbewoner ben, ben ik er gelijk klaar mee.
Veel colporteurs weten de betekenis van “geen interesse” of het woordje “nee” niet. Een jammerlijk verschijnsel. Maar jij hebt goed je been strak gehouden!
Nee, ik heb ook geen interesse, en er gelukkig ook geen last van.
En dan de vraag van ze… dus u betaald graag teveel. Luister, dat ga ik jou niet aan je neus hangen.
Love As Always
Di Mario
Colportage en aquisitie, ik weet niet wat ik vervelender vind. Maar ja, je moet ze te woord staan, als is het mar on ze de mond te snoeren
Komen die aan de deur? Dat heb ik hier nog niet meegemaakt. Wij krijgen hier enkel getuigen van Jehovah. In ieder geval stap ik ook niet over. We zijn tevreden, dus dan is verandering niet aan de orde.
Ik stap elk jaar over en regel dat zelf online. Kómen ze aan de deur, dan zeg ik dat en druipen ze meteen af. Hoera.
Een hand? hier beginnen ze steevast met ‘goedendag mevrouw, hoe gaat het met u?’.. en dan zeg ik ‘ waarom denkt u dat u dat iets aangaat?’. En dán gaat de deur al dicht.. ze kunnen hun tijd vast beter gebruiken! 😉
Groetjesss!
Gebeurt hier toch ook nog Hans Af te raden denk ‘k Grts
Die mensen doen het ook niet voor hun plezier…
geen Sinterklaas…jammer Hans
aan de deur verkopen, zie je hier bijna niet meer
het is dan ook streng gereglementeerd
en ik zou het trouwens nooit op ingaan
prettige tijd
Tegen het onbeschofte aan hè. Maar ik reageer veel korter en knal meteen de deur dicht.
‘k Blijf het bizar vinden, Hans, zo iemand aan de deur… In de huidige tijd…
Lie(f)s.
Ik had hier een sticker bij de bel. Geen colportage, maar die is er afgepeuterd door de een of de andere malloot. Niet dat het helpt. Ik koop niet aan de deur.
Ik laat me ook niets opdringen. Geen interesse is geen interesse.
als je ieder jaar je eigen leverancier eens belt voor een beter prijsje, dat helpt ook, zonder al die vervelende bezoekjes, ik moet die mannen niet met hun mooie praatjes, want het klopt nog niet ook
Een @->- voor jou